.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضايي در كنگره استاني حزب توسعه و عدالت:
بايد مردم را آگاه كنيم كه به تيم و برنامه ها راي دهند
"دولت ائتلافي متعهد و كارآمد" يعني برنامه محوري به جاي سليقه و در مجموع شتاب بخشيدن به امر توسعه، پيشرفت و عدالت در كشور. بايد با نامزدهاي موجود صحبت كنيم كه در كنار هم باشند و كسي" فردي" در انتخابات حاضر نشود و بايد مردم را آگاه كنيم كه به تيم و برنامه ها راي دهند...
بايد مردم را آگاه كنيم كه به تيم و برنامه ها راي دهند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بهترین روش برای تشکیل دولت ائتلافی را شکل گیری آن قبل از انتخابات خواند و بر احیای سمت نخست وزیری در صورت شکل گیری چنین دولتی تاکید کرد.

دکتر رضایی طراح مدل "دولت ائتلافی کارآمد و متعهد" پیش از ظهر جمعه در همایش سراسری حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی اظهار داشت: بخشی از آرزوهای ملت ایران در سی سال اخیر تحقق یافته ولی هنوز بخشهایی از این آرمانها محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه سیاسی، دفاعی و امنیتی آرزوهای ایران محقق شده و بخش تحقق نیافته آرزوهای ملت ایران درعرصه های اقتصادی و فرهنگی است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنین با تبريك ميلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: انقلاب اسلامي بدون شك براي ملت ايران بركات زيادي داشته است و سر منشاء تحولات بزرگي بود.
وي ادامه داد: ملت ايران به يك انقلاب نيازمند بود چرا كه طي 300 سال فرهنگ و تمدن ايراني اسلامي ما فرو پاشيده بود و ملت سال‌ها و مدت‌هاي مديدي انتظار مي‌كشيد تا فرهنگ و تمدن خود را ايفا كند و شكوه خود را باز يابد.

رضايي تصريح كرد: وقتي 30 سال گذشته را مرور مي كنيم مي بينيم بخشي از آرمان هاي ما تحقق يافته ولي بخش از آرمان‌هاي ما هنوز تحقق نيافته است و آن بخشي كه تحقق يافته در عرصه سياسي، دفاعي و امنيتي است و آن بخش هاي كه هنوز تحقق نيافته در عرصه‌هاي فرهنگي اجتماعي است.

وي بيان داشت: در بخش‌هاي سياسي، دفاعي، امنيتي ملت ايران گام‌هاي بلندي برداشته است و دولت ملي اسلامي و مستقل بعد از 300 سال در ايران شكل گرفت و ملت ايران توانست اقتدار از دست رفته و استقلال سياسي خود را بدون تكيه به ديگران به دست آورد.

رضايي ادامه داد: ايران در دنيا در زمينه سياسي، امنيتي و دفاعي جزء 10 قدرت اول منطقه است.
وي همه دستاوردهاي انقلاب اسلامي را در اثر دولت سازي دانست و خاطر نشان كرد: ما توانسته ايم به بخشي از آرمان هاي خود دست يابيم ولي در منطقه در اقتصاد، علم و فرهنگ اول نيستيم و در دنيا جز 10 كشور اول نيستيم چرا كه در مرحله اول ما جامعه سازي را نتوانسته ايم انجام دهيم يعني در صنعت، علم، فرهنگ، روابط و مناسبات اجتماعي و حتي در بحث حزب كه بين سياست و جامعه است نتوانسته‌ايم به آن آرمان هاي خود دست پيدا كنيم كه به اين دليل ما در جامعه سازي پيشرفت نداشته‌ايم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: هر چند در نيمه دوم انقلاب جامعه سازي شروع شد ولي تحقق نيافته و مسئولان، نخبگان و مردم در امر جامعه سازي بسيار كند و با تاخير عمل كرده اند، در حالي كه در سياست سريع بوديم كه اين با مطالعه درست مي‌شود.

رضايي با بيان اينكه جامعه سازي هم از دولت و حكومت متاثر است و هم از خود جامعه و بخصوص از نخبگان جامعه اظهار داشت: حكومت و نخبگان هستند كه بايد علم و فناوري را توسعه دهند، بنابراين ما بايد ببينيم ضعف هاي اين دو عامل چيست كه ضعف جامعه سازي را در پي دارد و بايد ديد حكومت و نخبگان چه ضعفي در جامعه سازي دارند كه اگر اين كار صورت گيرد پيشرفت در جامعه سازي انجام خواهد شد.

وي عدم وجود قوت لازم براي جامعه سازي در نهاد‌هاي سياسي كشور را از عوامل ديگر برشمرد و گفت: نهاد استقلال، نهاد مشاركت عمومي و كل نهادهاي سياسي كه در اثر دولت سازي در اين 3 دهه صورت گرفته است توانايي لازم براي ساخت جامعه را ندارند چرا كه نهادهاي خروجي شان دولتمردان هستند و هر چه نهادها غني‌تر باشند دولتمردان قوي تري را بر سر كار مي آوردند و بالعكس. بنابراين ضعف در نهاد‌هاي سياسي يكي از عوامل كندي در جامعه سازي است، پس اگر بخواهيم جامعه سازي شتاب بيشتري گيرد بايد نهادهاي سياسي مان را تقويت كنيم و بايد از يك مردم سالاري و مشاركت كار آمد برخوردار باشيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام مسئله دوم را مشاركت نخبگان دانست و افزود: نخبگان همانطور كه در دولت سازي مشاركت داشته اند بايد در جامعه سازي هم مشاركت داشته باشند كه در اين زمينه ما نيازمند يك الگو و مدل هستيم كه بتوانيم نخبگان را فعال كنيم.

رضايي افزود: اگر اين دو اتفاق دير صورت گيرد ما هم مثل غرب كه حدود 200 سال طول كشيد به توسعه دست يابد با يك تاخيري ما هم به اهداف چشم انداز خود خواهيم رسيد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انتخاب مردم بدون بستر سازي صورت نمي‌گيرد بنابراين ما دو راه پيش رو داريم يا بايد براي اشخاص تبليغ كنيم و يا افكار اشخاص را به مردم بگوييم كه علت دولت ائتلافي همين بحث دوم است.

رضايي ادامه داد: بايد يك منطقي را در انتخابات جايگزين كنيم و افكار عمومي جامعه را به جاي فرد و به جاي پست به سمت دولت ببريم و بحث دولت را براي مردم باز كنيم چرا كه دولت يعني برنامه در حالي كه الان به جاي تيم، فرد و به جاي برنامه، سليقه تبليغ مي‌شود و اگر اينگونه نباشد ديگر به محض اينكه فرد رئيس جمهور شد ديگران انتقاد نفي كننده نمي‌كنند.

وي در خصوص دولت ائتلافي عنوان كرد: دولت ائتلافي،متعهد و كارآمد يعني برنامه محوري به جاي سليقه و در مجموعه شتاب بخشيدن به امر توسعه، پيشرفت و عدالت در كشور پس اگر مي‌خواهيم جامعه سازي را سرعت ببخشيم بايد ديد با چه مكانيزم وارد انتخابات شد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: پس مكانيزم اين است كه مردم دولت را به جاي فرد با برنامه انتخاب كنند كه در اين صورت مردم از انتخاب خود بهره بيشتري خواهند برد.

رضايي در خصوص عدم وجود منافات در ميان دموكراسي و دولت ائتلافي گفت: نظريه دولت ائتلافي با دموكراسي سازگاري دارد چرا كه ما در كشور اگر احزاب توسعه يافته داشتيم هر حزبي از مجموعه هاي قدرتمندي برخوردار بودند و با برنامه بودند كه انتخاب حزبي اين مشكل موجود را بر طرف مي كرد اما ما حزب نداريد و جناح و طيف فكري داريم يعني در هر طيفي يك عده هستند كه به لحاظ فكري به هم نزديك اند و همه مي خواهند به انتخابات دست پيدا كنند كه در اين صورت تكثر غير منطقي اتفاق مي‌افتد.

رضايي با تاكيد بر اينكه در كشورهاي توسعه يافته به دليل وجود احزاب قدرتمند از ائتلاف استفاده نمي‌كنند گفت: از آنجايي كه در كشورهاي توسعه يافته همچون آمريكا احزاب براي اداره كشور برنامه قوي دارند از همين رو از ائتلاف استفاده نمي كنند ولي چون در ايران ما جناح داريم يك فردي كه پيروز انتخابات مي‌شود از همين اندك تعداد كمي وارد دولت مي شوند و بقيه در بيرون از دولت مي‌مانند.
وي ادامه داد: بنابراين وقتي مي گوييم طيف فكري يعني همين اصولگرايان در هر جناحي هستند كه اگر اينها با هم ائتلاف كنند اين ائتلاف برنامه محور خواهد شد كه در اداره كشور خوب است.

وي با بيان اينكه راهي جز تشكيل دولت ائتلافي كار آمد و متعهد نداريم گفت: ما بايد افكار عمومي را نسبت به مكانيزم انتخابات به اين صورت كه انتخابات از فرد محور به برنامه محور تبديل شود حساس كنيم.

رضايي گفت:من معتقدم احياي نخست وزيري به اين دليل كه در آن صورت دولت پاسخگو خواهد بود و عزل و نصب نخست وزير راحت تر است و همين باعث پاسخگو تر بودن دولت مي‌شود.

وي در پاسخ به سوال يكي از حاضران مبني بر اينكه وظيفه احزاب در تشكيل دولت ائتلافي چيست و آيا مردم سالاري مد نظر شما همان مردم سالاري ديني گفته مقام معظم رهبري است اظهار داشت: وقتي مي گوييم مردم سالاري، همان مردم سالاري ديني مد نظر ما است و در خصوص وظيفه شما در تشكيل دولت ائتلافي بايد شما با نامزدهاي موجود صحبت كنيد كه در كنار هم باشند و كسي فردي در انتخابات حاضر نشود و بايد مردم را آگاه كنيد كه به تيم و برنامه ها راي دهند.

رضايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه انتقاداتي كه عليه اين طرح وارد مي‌شود راهبرد مقابله با اين انتقادات چيست گفت: هميشه يكي از علايم موفقيت مخالفت است و اگر در كاري مخالف داشته باشيد بدانيد كه موفق خواهيد شد ولي بايد به اين مخالفت‌ها پاسخ منطقي داد و شما بايد از انتقاد استقبال كنيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.